Nepřehlédněte
Termíny jarních prázdnin od školního roku 2016/2017 do školního roku 2021/2022
Zřizovatel školy
Středočeský kraj
(právní forma kraj)
IČ 70 891 095
Zborovská 11, 150 21 Praha 5
- Podrobnosti
- Napsal Mgr. Jana Marečková
- Kategorie: Ze školních lavic
Od 13. 9. 2021 nebude ve školách platit povinnost zajištění screeningového testování žáků.
V případě zhoršení epidemické situace nelze vyloučit obnovení povinnosti screeningového testování v konkrétně vymezených regionech.
- Podrobnosti
- Napsal Mgr. Zdeňka Kunčická
- Kategorie: Ze školních lavic
První dny nového školního roku a slunečné páteční dopoledne se přímo nabízely k zářijovému cvičení v přírodě. První vyučovací hodinu jsme společně věnovali ochraně člověka za mimořádných událostí, konkrétně jsme si povídali o tom, jak si chránit svoje bezpečí. Pak už jsme se po jednotlivých třídách vydali do blízkého okolí. Cestou jsme plnili nejrůznější úkoly, věnovali pozornost dopravním situacím i značkám a pozorovali přírodu. Někteří dokonce zvolili delší trasu, takže ke zpáteční cestě využili veřejnou dopravu a do Zruče se vrátili vlakem.
- Podrobnosti
- Napsal Mgr. Jana Marečková
- Kategorie: Ze školních lavic
Vyučování ve školním roce 2021/2022 začíná 1. září 2021 v 7:50 hodin.
Osoby s příznaky infekčního onemocnění nemohou do školy vstoupit.
Pohyb zákonných zástupců žáků a dalších osob uvnitř budovy školy bude omezen.
Preventivní screeningové testování:
Ve škole proběhne preventivní screeningové testování žáků s frekvencí 3krát po sobě. První test se provede 1. září, dále se testuje v termínech 6. září a 9. září 2021.
Preventivního testování nejsou povinni se podrobit žáci, kteří mají řádně dokončené očkování nebo neuběhlo 180 dnů od prodělané nemoci COVID-19.
Testování bude probíhat tzv. samoodběrem antigenními testy GENRUI testy - postup testování v níže uvedeném odkazu.
https://www.youtube.com/watch?v=M8e1LDk5bt4
Testování ve škole lze také nahradit platným negativním testem z odběrového místa.
V případě pozitivního výsledku testu bude pozitivně testovaný žák izolován od ostatních osob do izolační místnosti a škola zkontaktuje zákonného zástupce, žák vyčká v izolaci do doby převzetí zákonným zástupcem.
V případě, že se pozitivní test objeví ve skupině testovaných, vztahují se izolace a opuštění výuky na všechny žáky, kteří byli s pozitivně testovaným v kontaktu.
Pravidla pro nošení ochrany dýchacích cest od 1. září 2021:
Každá osoba (žáci, zaměstnanci, třetí osoby) je povinna si při vstupu do budovy školy a ve společných prostorech zakrýt dýchací cesty, a to takovým ochranným prostředkem dýchacích cest, který je uveden v aktuálně platném mimořádném opatření MZd. Z povinnosti nosit ochranu dýchacích cest jsou plošně vyjmuty:
• osoby s poruchou intelektu, s poruchou autistického spektra, a kognitivní poruchou nebo se závažnou alterací duševního stavu, jejichž mentální schopnosti či aktuální duševní stav neumožňují dodržování tohoto zákazu,
• osoby, které nemohou mít ze závažných zdravotních důvodů nasazen ochranný prostředek dýchacích cest, a jsou schopny tuto skutečnost prokázat lékařským potvrzením; tyto osoby jsou však povinny mít nasazen jiný ochranný prostředek dýchacích cest podle tohoto opatření, který je v lékařském potvrzení specifikován, vyjma případů, kdy je v lékařském potvrzení výslovně uvedeno, že dotyčná osoba nemůže mít nasazen jakýkoli ochranný prostředek dýchacích cest.
Další výjimky z povinnosti nosit ochranu dýchacích cest jsou stanoveny aktuálně platným mimořádným opatřením (typicky např. pokud jsou žáci usazeni, při konzumaci potravin a nápojů, osoby v době cvičení)
Pokud dítě nebo žák neabsolvuje preventivní screeningové testování a nevztahuje se na něj příslušná výjimka z testování (prodělaná nemoc nebo očkování), bude mít povinnost nosit ochranu dýchacích cest po celou dobu pobytu ve škole a školském zařízení, tzn. ve třídě při výuce a ve společných prostorách školy (toto neplatí, pokud děti nebo žáci spadají pod výjimky).
Základní hygienická pravidla stanovená Ministerstvem zdravotnictví:
Dodržování zásad osobní a provozní hygieny.
MZd doporučuje, co nejvíce je to v praxi možné, dodržovat skupinovou izolaci, event. sociální distance.
Ochrana úst a nosu (roušky, respirátory)4 a řádná respirační hygiena v závislosti na mimořádných opatřeních MZd.
Opakovaná edukace.
S ohledem na způsob šíření tohoto onemocnění je důležité si uvědomit, že čím více je lidí, se kterými se žák nebo zaměstnanec školy setká, a čím delší je tato interakce, tím vyšší je riziko šíření onemocnění covid-19.
Při realizaci konkrétních protidepidemických opatření má kompetence jak škola či školské zařízení, tak místně příslušná krajská hygienická stanice (KHS):
Škola a školské zařízení zajišťuje v rámci své kompetence např. dezinfekci rukou, úklid prostor, dodržování základních hygienických pravidel, nevpouští do budovy nemocné osoby atp.
Místně příslušná KHS nařizuje speciální protiepidemická opatření s ohledem na aktuální situaci a místní podmínky, např. nařizuje ohniskovou dezinfekci, izolaci, karanténu, lékařský dohled, zvýšený zdravotnický dozor, krytí úst a nosu, provádění zdravotního filtru apod.
- Podrobnosti
- Napsal Mgr. Zdeňka Kunčická
- Kategorie: Ze školních lavic
Druhý srpnový týden prožily některé paní učitelky naší školy v půvabném koutu jižní části republiky – v České Kanadě. Z vesničky Podlesí zasazené pod zříceninou majestátního hradu Landštejna vycházely na turistické trasy do blízkých i vzdálenějších míst této malebné krajiny. Při svém putování navštívily město Jindřichův Hradec, kochaly se pohledy do okolí z kostelních věží ve Slavonicích a Dačicích, užívaly si ticha a samoty na lesních turistických stezkách. Nejen odpočaté učitelky, ale i jejich nabyté poznatky a zážitky jistě ocení žáci v prvních zářijových dnech blížícího se nového školního roku.
- Podrobnosti
- Napsal Kamila Luxová
- Kategorie: Ze školních lavic
Předposlední den školního roku jsme se my všichni z Uhlířských Janovic sešli na autobusovém nádraží v Uhl. Janovicích a těšili se na plánovanou návštěvu DDM v Kutné Hoře.
Na programu byla výprava do středověku a sportovní aktivity na přilehlé zahradě, kterou nám pan ředitel nechal pro tento den jen pro sebe. Někteří z nás ( 8. a 9. ročník) již „Dominika“ znají z předchozích školních let, kdy jsme se připojili vyrobenými peříčky k projektovému „veledílu“ Andělská křídla. A tak jsme si skoro celou cestu autobusem vyprávěli zážitky a vzpomínali, jaké to tenkrát v zimě vlastně bylo a kde se právě teď obří křídla asi nachází. Ale nyní už zpátky do současnosti, vlastně do minulosti – středověku.
Když jsme přicházeli k budově DDM, všimli jsme si středověké výzdoby v oknech, ale i plot a všechny jeho pole byly vlastně takovou dobovou nástěnkou. Zavěšené erby s pojmenovanými rytířskými ctnostmi nešlo přehlédnout. Později se ukázalo, že jsou součástí celé výpravy a jedním ze sedmi úkolů, jednou ze sedmi odpovědí.
Po přivítání jsme se sešli v altánu, který byl po celé dopoledne naším zázemím. Vysvětlili jsme si zadání a pravidla výpravy, rozdali si mapky zahrady, pracovní listy a konečně se posílili svačinou z domova. Sedm úkolů si šla do terénu vyzkoušet a hlavně splnit čtyři družstva pod vedením kapitánů, žáků 9. ročníku. Čekala nás skrytá výzbroj rytířů, trocha módy středověkých dam nebo kvízy s historickými názvy . Co je to prevét, šlojíř nebo Lazebník? Zkusíme to přes návštěvu toalety, nezapomeneme na všudepřítomnou roušku na ústa a pak si půjdeme hledat tel.číslo na holiče.
Každé družstvo se snažilo být to první a i když úkoly nebyly jednoduché, bojovali všichni s elánem a odhodláním. Někdy jsme v zápalu plnění pomáhali i soupeři. Skládali jsme písmena na asfaltové křížovce, odtajnili jednu z rytířských ctností a hledali zbrojnoši halapartnu. Na úplný konec výpravy, po splnění úkolů, jsme vyvěsili vlajku, která byla znamením dobytí hradu a pro většinu z nás také očekáváním vybojované malé odměny. Společné zhodnocení bojovky proběhlo již v chládku altánu. Zároveň jsme ještě napravili některé nejasnosti a chybné řešení tím, že jsme prošli konkrétní stanoviště ještě jednou. Sladká odměna a obří dobové omalovánky byly bez výjimky pro všechny, protože jsme se zkrátka snažili. Někteří z nás velice překvapili svou všímavostí a bystrostí, druzí ukázali svou fyzickou zdatnost a bojovného ducha.
Aby těch odměn a hezkých zážitků nebylo na konci školního roku málo, přemístili jsme se z výpravy do minulosti do volnočasových aktivit. Zahrada se nám nabídla jako venkovní fitko, dopravní hřiště s koly nebo místo pro odpočinek s knížkou na lavičce i v trávě . Zajímavé nápady na kolektivní i společenské hry, „pozemní abeceda“, pohybová „stopahra“ , to vše a mnohem víc je tu pro širokou veřejnost. Vyzkoušeli jsme si zaposilovat na cvičebních strojích, odpálit golfový míček do jamky a při jízdě na kole správně zastavit na červenou a určit druhy dopravních značek.
Když se přiblížil čas našeho odjezdu, byli jsme smutní a v zápalu hry málokdo myslel na návrat. Věříme ale, že nový školní rok bude „zdravější „a „bezpečnější“ a my budeme mít zajímavých výletů a zážitkových aktivit mnohem více než bylo doposud povoleno.
Děkujeme, Dominiku, těšíme se na další zážitky.
- Podrobnosti
- Napsal Mgr. Zdeňka Kunčická
- Kategorie: Ze školních lavic
Ačkoliv letošní školní rok byl pro všechny z nás poněkud neobvyklý a mnohdy i náročnější, závěrečné dny jsme si hezky užili. Hned v pondělí 22. června jsme se vypravili na cvičení v přírodě. Někteří uvítali zchlazení unavených nožiček v příjemných vodách Sázavy, někteří si vyzkoušeli svoji zdatnost a zručnost, jiní si pochutnávali na třešních ze zahrady paní učitelky.
Čtvrteční dopoledne bylo věnováno lehké atletice a měření sil ve čtyřech disciplínách. Nejprve jsme si dali závody v dlouhém a krátkém běhu, poté soutěžili ve skoku dalekém a hodu do dálky. Přestože nám epidemiologická opatření omezila tělovýchovné aktivity a znemožnila více a pravidelně trénovat, výsledky byly více než dobré. A ti nejzdatnější jedinci se mohli radovat z prvních míst a zasloužených odměn.
V posledních červnových dnech si rovněž mohli kolemjdoucí prohlédnout naše výtvarné práce, které byly umístěné na vratech i plotě kolem zahrady základní školy. Výstava výtvarných prací nabídla naši tvorbu za celý právě uplynulý školní rok.
Přejeme nejen sobě krásné a prosluněné prázdniny.
- Podrobnosti
- Napsal Kamila Luxová
- Kategorie: Ze školních lavic
15.června ráno jsme se všichni sešli na vlakovém nádraží v Uhl. Janovicích. Školní výlet je tu! A tak jsme netrpělivě vyhlíželi osobní vlak jedoucí směrem Český Šternberk a přitom si kontrolovali nachystané batohy a potřebné věci na cestu. Jednou jsme přestoupili a dvakrát projeli tunelem. Naši netrpělivost a těšení jsme si krátili ve vlaku i na nástupišti kolektivními hádankami. A protože jsme v předcházejících školních dnech výletu besedovali na téma hradu a jeho minulosti i současnosti, představivost každého z nás neznala konce, těšili jsme se, až ho konečně dobudeme.
Sluníčko od samého rána opravdu hodně hřálo, čekal nás krásný (před)letní výletní den.
Když jsme konečně opustili sedadla vlaku a řadili se na zastávce, uviděli jsme výstavní pohled, hrad na skále a pod ním protékající řeku Sázavu. Přešli jsme most a vydali se plni síly zdolat jednu ze dvou možných přístupových cest. U vstupní brány hradu na nás čekala paní průvodkyně a po společném uvítání vysvětlila vše potřebné k prohlídce. Mezičas nám posloužil k malému odpočinku na nádvoří a doplnění energie ze svačiny a pití. Výšlap schodů ke hradu řádně protáhl celé těloJ.
Při samotné prohlídce jsme zkoumali např. rozdílné obutí jediného dobyvatele hradu Jiřího z Poděbrad, postel paní hraběnky nebo chodbu s pavlačí, kde Dorka z české pohádky Anděl Páně věšela jmelí.
770 let starý hrad je již nějakou dobu obehnán lešením pro nezbytné úpravy, ale na kráse a kouzlu minulosti mu rozhodně neubralo. Po prohlídkové cestě pokoji, sály a chodbami jsme si odpočinuli na lavičkách a někteří z nás koupili domů malé dárečky v podobě upomínkových předmětů. Náš výlet ale zdaleka nekončil, bojovka a soutěž bystrosti z výkladu mohla začít, chládek v zeleni parčíku byl ideálním prostředím pro hru. Paní učitelky ukryly ve vymezeném prostoru přírody barevné karty s otázkami a jednotlivé třídy hledaly a promýšlely správnou odpověď. Sladké odměny se nakonec dočkali všichni. Na závěr návštěvy hradu a okolí se někteří z nás osmělili a rozhodli se následovat dřevěný ukazatel s nápisem HLADOMORNA. Vysoká věž opodál hradu malým i velkým naháněla hrůzu hned na první pohled, my se ale rozhodli ruku v ruce ji prozkoumat a vyjít i nekonečné schody. Pohled seshora byl výjimečný, díky němu jsme zapomněli na opuštěnou celu i strašidelné mříže. Po návratu k ostatním jsme se vydali na cestu domů. Vyfotili jsme si ještě hrad ze všech světových stran a pak již nasedli do jednoho z vagonů vlakové soupravy. Po příjezdu jsme se rozloučili plni historických zážitků a se vzpomínkou na společně strávené chvíle mimo školní lavice.
- Podrobnosti
- Napsal Kamila Luxová
- Kategorie: Ze školních lavic
1.června slaví svůj svátek všechny Laury a k dalším oslavencům se hlásíme my, všechny děti nejen z našeho města, ale i ze všech koutů naší země i světa. Mezinárodní den dětí nás zaujal svým původem v Turecku a rokem 1950 kdy se poprvé slavil v naší zemi. Listováním v naučné knize jsme pokračovali a dozvěděli se ještě např. o přípravě speciálních dětských dobrot, které jsou pro nás dalším prima návodem na činnosti ve volnočasu.
Pak už nás čekaly venkovní prostory před budovou školy a sportovní hřiště. Paní učitelky připravily bohatý program, jak zábavných, tak i pohybově sportovních činností. Kreslili jsme křídami na chodník a přilehlý prostor před sokolovnou. Po společném výběru byla pohádka o loupežníku Rumcajsovi jako hlavní téma venkovní výtvarky. A tak každý z nás ozdobil vymezený prostor asfaltu nebo zámkové dlažby barevnými a pestrými postavičkami z oblíbeného večerníčku i pohádky.
Sportovní hřiště a několik stanovišť, na kterých na nás čekaly paní učitelky s odměnami za výkon , se stalo jedním velkým zábavným bojištěm. Disciplíny byly plné zdravého pohybu, soupeřili jsme v hodu na cíl v podobě klauna, běhu, ale i skákání v pytli, u kterého jsme se moc nasmáli. Soutěživé sváteční dopoledne jsme zakončili společným shromážděním na ploše hřiště a zhodnocením našich výkonů a zábavy. A protože máme v Janovicích stánek s výbornou točenou zmrzlinou, vydali jsme se po obědě procházkou pro sladké osvěžení a na lavičce a s paní učitelkou si ještě užili krásného sluníčka a povídání.