Vyučovací hodiny výtvarné a hudební výchovy jsme s žáky jednotlivých ročníků oživili výukou venku. Přízeň počasí nám připravila potřebné zázemí. Prostory školní zahrady s posezením v její klidné části dotvořily třídní prostor pro nerušený zážitkový průběh výuky. Téma přírodní kresby ve výtvarné výchově žáky velmi zaujalo. Poznali rostliny a jejich květy plné přírodního barviva, vyzkoušeli si například barevně dotvořit připravené černobílé předlohy podoby slunce a vyhledat náhradu pastelky v podobě květu či listu. Přírodní kresbu dále trénovali na zadaném volném tématu a dali vzniknout podobě slunečné oblohy či denního světla i odrazu oblačnosti na vodní hladině. Květy smetanky lékařské, sedmikrásky chudobky a především rozrazilu perského daly správný odstín pro toto roční období. Obklopeni přírodou a děním kolem nás žáci poznali zcela jiný způsob průběhu vyučovací hodiny. Ve spolupráci s přírodou a s chutí dalšího poznávání bude takové vyučování plánováno i nadále.
V hudební výchově probírané téma rytmických hudebních nástrojů zvládli žáci 7. a 8. ročníku na výbornou. Školní zahrada jim poskytla potřebný přírodní materiál na vypracování zadaného úkolu. Na bílých čtvrtkách sestavili konkrétní hudební nástroje a rozdělili je dle způsobu, kterým na ně lze hrát. Zpestřením byla hra na vyhledané zbytky větviček stromů či keřů, které posloužily jako obdoba ozvučných dřívek. Na závěr žáci poznali další zvuky přírody a to hrou na pampeliškové frkačky, které si vyrobili z jejich natrhaných stonků. I když pro některé nebylo snadné vyloudit jejich typický zvuk, trpělivě pokoušeli své štěstí a úspěch, které se poté dostavily. S výukou venku nekončíme a těšíme se na další zážitky s přírodou.