Pravidelné družinové besedy a povídání nám dávají nové návody a náměty k zamyšlení, ale i obyčejný tolik potřebný odpočinek a relax mysli. A tak jsme pro jednou v měsíci opustili dané tematické plány a nechali se unést spontánním nápadem a činností.
Přenesli jsme se do světa animovaných čili kreslených pohádkových postav. Náš výběr byl hlavně z tradičních českých pohádkových hrdinů, ale přidali jsme i některé populární zahraniční. A právě nyní začala pracovat naše představivost a myšlenky, Bob a Bobek sedí s námi v lavici, Šmoulové jsou naši protihráči ve vybíjené v hodině tělocviku a Večerníček čte pohádky nejmenším družinářům. Jak by naši oblíbenci v dnešní době „rouškové“ asi vypadali? Jak moc by je zakrytý úsměv, typický výraz ve tváři schovaný pod rouškou změnil? Poznali bychom je vůbec? Zajímavé i zábavné povídání nás nadchlo, každý si svého pohádkového hrdinu musel nejprve pečlivě vybavit a ve své hlavě pátrat podle paměti. Typickou modrou barvou září Šmoulové, černý klobouk kouzelníka Pokustóna zase neodmyslitelně patří dvěma králíkům a Rákosníček má velké uši a pár chmýří na hlavě místo vlasů. Naši živou konverzaci a zábavu pozvolna vystřídala výtvarná činnost, které jsme dali pracovní název POHÁDKY V ROUŠCE. Černobílé předlohy pohádkových postav s rouškou v obličeji jsme vykreslili barvami pro ně typickými, výtvarnou techniku jsme volili podle svého. Mladší žáci pracovali s barevnými pastelkami i voskovými pastely, ti starší použili fixy. Stali se z nás výtvarní návrháři, vzhled jednotlivým rouškám jsme dali právě my. Během práce jsme si společně přiznali, jak je někdy opravdu těžké rozpoznat přicházející maminku v roušce mezi ostatními na ulici nebo jak je vůbec složité orientovat se mezi lidmi se zakrytými ústy.
Pohádkovou rouškovou zábavu jsme si užili. Výtvarné práce jsme si vystavili na nástěnku třídy a později je ještě využijeme ke společné koláži, která bude v podobě plakátu zdobit stěnu školní družiny.